Klachten

Hoe te handelen bij klachten over je behandelaar?


Klachten over de behandeling kun je in eerste instantie het beste met je behandelaar zelf bespreken. Mogelijk gaat het om misverstanden die in een gesprek kunnen worden opgelost. Wanneer het echter niet lukt om de problemen rechtstreeks met je behandelaar op te lossen, dan kun je voor een vraag of een klacht terecht bij het onafhankelijk Klachtenloket Zorg. 
Een medewerker van het Klachtenloket probeert je klacht met informatie en advies op te lossen en kan je in contact brengen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Die kan bemiddelen tussen jou en ons, zodat we samen alsnog een goede oplossing kunnen vinden. Je bereikt het Klachtenloket Zorg gemakkelijk op telefoonnummer 070-310 53 92. Dat kan van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. Of stuur een mail naar info@klachtenloket-zorg.nl. 

Voor meer informatie kun je terecht op https://www.degeschillencommissiezorg.nl/klachtenloket-zorg/ 

De Geschillencommissie
Je kunt ook een klacht indienen bij de externe en onafhankelijke Geschillencommissie Zorg Algemeen. Je klacht wordt dan een geschil. Een onpartijdige, deskundige commissie beoordeelt je geschil en je ontvangt een bindende uitspraak. Dat betekent dat jij en wij ons aan de uitspraak moeten houden en niet in hoger beroep tegen de uitspraak kunnen gaan. Voor meer informatie hierover verwijzen we je naar: www.degeschillencommissiezorg.nl.