Home » Informatie » Cliënteninformatie
Cliënteninformatie
Wanneer je in zorg komt bij Heelzorg vragen we je om alle onderstaande informatie zorgvuldig door te nemen, zodat je goed geïnformeerd je keuze kunt maken of een behandeltraject bij Heelzorg aansluit bij jouw verwachtingen en wensen. Daarnaast vind je hier alle informatie die voor jouw behandelproces van belang zou kunnen zijn.
Om een goed beeld te krijgen van de behandeling die wij bieden vragen we je de inhoud van de website te lezen onder de volgende kopjes: Behandelvisie, Behandelaanbod en Werkwijze. In de eerste alinea onder het kopje Behandelaanbod vind je ook directe links (de schuingedrukte tekst) naar de Zorgstandaard voor PTSS en Dissociatieve stoornissen. Hier kun je terug vinden welke behandelingen geadviseerd worden vanuit de richtlijnen en waar Heelzorg een selectie uit biedt. De meer zakelijke aspecten die samenhangen met het in behandeling zijn kun je terugvinden onder de kopjes: Tarieven en vergoedingen, Rechten en plichten en Klachten. En tot slot, kun je bijvoorbeeld informatie over patiëntenverenigingen en overige mogelijk voor jou interessante informatie terugvinden onder het kopje Relevante links.
Cliëntenportaal
Via het cliëntenportaal kom je in de online omgeving van Heelzorg waar je informatie met ons kunt uitwisselen, zoals het invullen van vragenlijsten. Je krijgt dan een mail met een link voor een vragenlijst gestuurd die je online kunt invullen via het cliëntenportaal. Dit kan gaan om vragenlijsten die van belang zijn voor diagnostiek, het monitoren van het verloop van je behandeling of de jaarlijkse evaluatie van je behandeling bij Heelzorg. In alle gevallen worden de door jou ingevulde vragenlijsten direct opgeslagen in je elektronische dossier en met je besproken door je behandelaar.
Cliëntenraad
De cliëntenraad behartigt de gemeenschappelijke belangen van cliënten van Heelzorg. De raad is betrokken bij besluitvorming en ontwikkelingen binnen Heelzorg. Zij is er om te zorgen dat cliënten de best mogelijke zorg krijgen en om input vanuit cliëntperspectief te geven richting de organisatie van Heelzorg. Dit doet de cliëntenraad door de Raad van bestuur en management van Heelzorg te adviseren over besluiten die te maken hebben met cliënten. De cliëntenraad geeft bijvoorbeeld advies op het gebied van aanstaande veranderingen in de organisatie. De signalen die cliënten inbrengen, bespreekt de cliëntenraad met het management. De cliëntenraad heeft invloed op het beleid en werkwijze van Heelzorg. Als je meer wilt weten over het functioneren van de cliëntenraad kun je kijken alles nalezen in het Huishoudelijk Regelement Cliëntenraad. Bij vragen of opmerkingen kun je contact opnemen via de mail: clientenraad@heelzorg.nl.